Szybciej, wygodniej i dokładniej – dlatego właśnie coraz częściej korzystamy z usług sklepów internetowych. Udogodnienia te dotyczą również technologii sprzedaży – o ile mamy na względzie kilka istotnych kwestii. Jeśli je zlekceważymy, zakup w sieci kasy bądź drukarki fiskalnej może przerodzić się w pasmo niewygodnych i niekorzystnych utrudnień. A zatem, o czym warto pamiętać przy takiej transakcji?
Co dają nam zakupy w sieci?
Powiedzenie, że sprzedaż towarów przenosi się do sieci, byłby pewnie lekkim nadużyciem. Niemniej, praktycznie wszystkie firmy obecnie posiadają strony internetowe (a nieraz też konta na portalach społecznościowych), które nie pełnią już tylko funkcji informacyjnej, ale również i handlową. Dzieje się tak, ponieważ przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że wirtualny sklep to doskonały sposób na dotarcie do szerszej grupy klientów, a także narzędzie do ich pozyskiwania. Dlaczego?
Bowiem sami o tym decydujemy. Coraz chętniej robimy zakupy w sieci, gdyż ten tryb oferuje nam wiele korzyści. Przede wszystkim, internet jest na dzień dzisiejszy najpojemniejszym źródłem wiadomości praktycznie na każdy temat. Dzięki temu, przed ostatecznym wyborem, jesteśmy w stanie dogłębnie poznać nie tylko specyfikację interesującego nas produktu, ale i całej dziedziny, do której on należy. Ponadto, przeglądanie informacji w sieci zabiera dużo mniej czasu, niż podróżowanie po sklepach stacjonarnych. Co więcej, internet oferuje teraz ciekawe i skuteczne formy przedstawiania towarów (grafiki, animacje, filmy reklamowe, tutoriale, recenzje etc.), które pozwalają jeszcze lepiej zaznajomić się z konkretnym produktem. Wystarczy dodać, że usługi pocztowe i kurierskie również są dość rozbudowane, a poczucie bezpieczeństwa podwyższają obowiązujące przepisy, chroniące prawa konsumentów.
Jak widać – zalet jest sporo. Warto dlatego z nich skorzystać, także przy zakupie urządzenia fiskalnego. Jednak zarówno kasa, jak i drukarka rejestrująca to produkty nietypowe, wymagające od nas zasięgnięcia konkretnych informacji. Co trzeba wiedzieć, zanim nabędziemy dany model?
Skąd wyrusza Twoje urządzenie fiskalne?
Technologie sprzedaży, o których jest mowa w przepisach fiskalnych, nie należą do zwyczajnych produktów. Urządzenia te posiadają swoją specyfikę, regulowaną zasadami określonymi przez Ministerstwo Finansów. W konsekwencji, specyfika ta przekłada się również na kwestię zakupu kasy lub drukarki fiskalnej.
Oprócz parametrów użytkowych czy ceny, niezwykle istotną informacją okazuje się siedziba firmy, u której zakupujemy urządzenie. Jeśli okaże się, że wybrany model przybywa do nas z punktu oddalonego od naszego miejsca pracy o setki kilometrów – fakt ten prawdopodobnie będzie nastręczał kłopotów.
Pamiętajmy, że nie wystarczy po prostu kupić kasę czy drukarkę, żeby móc zacząć z niej korzystać. Prowadzenie ewidencji obrotu za pomocą urządzenia fiskalnego wiąże się z wcześniejszym przejściem obowiązujących procedur, czyli rejestracji w Urzędzie Skarbowym oraz fiskalizacji, której może dokonać jedynie uprawniony serwisant. Ten zaś zazwyczaj pochodzi z firmy odpowiedzialnej za sprzedaż wybranego przez nas modelu, a więc i za opiekę serwisową nad nim. Realizacja wszystkich tych wymogów przy dużych odległościach może stanowić problem – zwłaszcza, że poszczególne czynności należy wykonać w odpowiednich terminach.
A to nie jedyna sytuacja, w której dystans dzielący siedzibę dealera i nasze przedsiębiorstwo może stanowić poważne utrudnienie. Zdarza się bowiem, że usterka urządzenia fiskalnego wymaga interwencji serwisu. Trzeba się więc liczyć z czasem, jaki zabiera podróż kasy bądź drukarki fiskalnej do serwisu oraz faktem, że bez tej technologii dalsze prowadzenie sprzedaży jest niemożliwe (niezgodne z prawem). Podobnie jest w przypadku obowiązkowych przeglądów technicznych, które musi przechodzić każde urządzenie rejestrujące nie rzadziej, niż co 2 lata. Dłuższa przerwa w sprzedaży może w naturalny sposób narazić nas na straty finansowe. Podsumowując – dalekie położenie siedziby firmy, u której zakupujemy interesujący nas model może spowodować stratę czasu, pieniędzy i nerwów.
Na zakończenie
Powyższa kwestia nie powinna zrażać nas do korzystania z możliwości sklepu internetowego. To właśnie on pozwala na zapoznanie się z pełną ofertą danej firmy. Strona w sieci zawiera dokładne informacje na temat specyfikacji poszczególnych produktów (które można ze sobą porównać), a nieraz też opinie innych użytkowników. Co więcej, w razie wątpliwości, umożliwia kontakt ze specjalistą – drogą telefoniczną, mailową albo za pośrednictwem specjalnego chatu.
A co Wy o tym sądzicie? Jak często robicie zakupy przez internet? Zapraszam do komentowania!
a ja chyba wolę jednak załatwić wszystko w sklepie stacjonarnym 😛 chociaż fakt – strona internetowa pomaga w wyborze modelu…