Istnieje wiele rodzajów technologii sprzedaży, które skutecznie wspomagają prowadzenie działalności handlowych czy usługowych. I nie chodzi jedynie o kasy i drukarki fiskalne, które, mówiąc wprost, w przypadku niejednego przedsiębiorstwa okazują się rozwiązaniem obowiązkowym. Mowa o urządzeniach peryferyjnych, które ze względu na swoje szerokie zastosowanie i atrakcyjne funkcjonalności, zyskały dużą popularność w firmach reprezentujących rozmaite branże. Jak np. czytniki kodów kreskowych.
Technologia auto id – generalny sukces skanerów kodów
Jest coś, co łączy omawiane dziś czytniki kodów kreskowych, a także weryfikatory cen (zwane też sprawdzarkami) czy kolektory danych (które m.in. korzystają również z funkcji skanowania). Chodzi o rozwiązania z zakresu auto id – konkretnie technologię, która umożliwia łatwe, szybkie i skuteczne pozyskiwanie zakodowanych danych, a także ich wprowadzanie do systemu, przeglądanie oraz porządkowanie. Informacje „zawarte” w kodach kreskowych nie muszą znajdować się jedynie na opakowaniach produktów czy etykietach. Współcześnie bardzo często występują też na rozmaitych dokumentach, biletach itd. To decyduje o pewnej uniwersalności opisywanych rozwiązań, a więc i szerokim zastosowaniu w biznesie. Dlatego współcześnie czytniki kodów kreskowych cieszą się ogromną popularnością, zarówno w handlowych, jak i usługowych działalnościach. Nie zmienia to jednak kwestii zasadniczej: przedsiębiorstwa te posiadają swój indywidualny charakter, wynikający ze specyfiki reprezentowanej branży, zakresu zadań, trybu pracy oraz innych tego typu aspektów. Co za tym idzie – potrzebują technologii auto id, ale często nieco innej, o odmiennych funkcjonalnościach. Stąd też na rynku urządzeń sprzedażowych taki wybór czytników kodów kreskowych.
Jakie rozwiązania charakteryzują czytniki kodów kreskowych
Bogaty wybór skanerów kodów na dzisiejszym rynku technologii sprzedaży powoduje, że wiele działalności handlowych i usługowych ma szansę pozyskać urządzenia precyzyjnie odpowiadające ich potrzebom. Jeśli jednak chcemy się zorientować, który model okaże się najlepszy, najskuteczniejszy i najwygodniejszy do obsługi w przypadku naszego biznesu, musimy poczynić 2 ważne kroki. Po pierwsze – dokładnie rozeznać w oczekiwaniach stawianych przez prowadzone przedsiębiorstwo. Po drugie – poznanie rozwiązań, którymi potrafią się różnić poszczególne czytniki. A rozwiązań tych jest niemało. Przede wszystkim, skanery kodów występują w różnych wariantach konstrukcyjnych: począwszy od sporych modeli, działających jedynie stacjonarnie i przeznaczonych do integracji ze stanowiskiem sprzedaży (zabudowy w boksie kasowym), po najmniejsze, wręcz kieszonkowe, pozwalające na pracę bezprzewodową. Ponadto, urządzenia mogą funkcjonować w trybie automatycznym albo manualnym, czyli pozyskiwać dane w momencie użycia przycisku wyzwalającego. Jeśli chodzi zaś o informację o odczycie, skanery również potrafią to sygnalizować na kilka sposobów: za pomocą komunikatów świetlnych lub dźwiękowych czy też wibracji. Poszczególne modele charakteryzują się też różną odpornością na trudne warunki pracy: wilgoć, kurz, niskie temperatury czy uszkodzenia mechaniczne. Dochodzi jeszcze szereg parametrów charakterystycznych dla działania tego typu technologii: szybkość pozyskiwania danych, maksymalna odległość od skanowanej powierzchni czy po prostu rodzaje obsługiwanych kodów jednowymiarowych i dwuwymiarowych. Warto zapoznać się z tymi najważniejszymi aspektami opisywanych urządzeń peryferyjnych, by lepiej zorientować się, czego może potrzebować nasza firma oraz które rozwiązania zapewnią nam komfort prowadzenia sprzedaży towarów lub usług.
umowmy sie: pomijajac jakies bazarki i male straganiki (bo nawet juz nie kioski – za duzo tam produktow wymagajacych uzycia takiego uzadzenia) czy jakis sklep handlowo-uslugowy, typowa dzialalnosc pracujaca dla klientow detalicznych nie korzysta ze skanerow tego typu ????